For English, see below
Informasjon til kunder og leverandører
Vi jobber stadig med å bli bedre og mer effektive. Denne høsten gjør vi et stort tiltak gjennom å bytte forretningssystem fra Visma Business til Rambase den 1. september. Akkurat i dagene før og etter omleggingen vil vi ha begrenset systemtilgang, nærmere bestemt fra torsdag 28. august til tirsdag 2. september, og håper dere kan hjelpe oss med å være ute i god tid.
Vi ber derfor om at bestillinger i månedsskiftet gis oss innen onsdag 27. august.
Vår intensjon er at du som kunde eller leverandør ikke skal merke stort til vårt bytte, men her er noen konsekvenser som det kan være verdt å merke seg:
- Våre artikkelnummer vil endres. Ordre basert på våre gamle artikkelnumre vil vi håndtere i en overgangsperiode.
- Våre formularer vil endres (faktura, ordrebekreftelse mm)
- Vi vil benytte auto-genererte utsendelser av bekreftelser fra systemet fremover
- invoice@pretec.no er kun for automatisert innlesing av fakturaer og kreditnotaer på PDF. For andre henvendelser til regnskap, benytt e-postadressen accounting@pretec.no.
Skulle det være noen spørsmål - ta kontakt med din kontaktperson hos oss.

Information for Customers and Suppliers
As part of our ongoing efforts to improve efficiency and service, we are implementing a major system upgrade this autumn. On September 1, we will transition from Visma Business to Rambase as our new business system.
Please be aware that our system access will be limited during the transition period, specifically from Thursday, August 28 through Tuesday, September 2. To avoid delays, we kindly ask that any orders around this time are submitted no later than Wednesday, August 27.
While our aim is to make this transition as seamless as possible for our customers and suppliers, there are a few important changes to note:
- Item numbers will change. Orders based on previous item numbers will still be processed during a transition period.
- Forms and documents (invoices, order confirmations, etc.) will be updated.
- System-generated confirmations will be sent automatically going forward.
- invoice@pretec.no is strictly for automated processing of PDF invoices and credit notes. For other accounting matters, please use accounting@pretec.no
If you have any questions, please do not hesitate to contact your usual contact person at Pretec